luahan hati seorang insan...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Berlindung diri ini Ya Allah dengan Kuasa Mu,
ucapan alhamdulillah syukur nikmat kpd Allah..
Tuhan sekalian alam...
Alhamdulillah dgn izinNya..
masih lagi aku dapat merasai keindahan alam maya ini...
malunya aku di bumi Allah ini….
sungguhpun aku sedar akan semua nikmat ini…
masih lagi aku lemah

Utk memenuhi janji ku pada Mu Ya Allah….
pelbagai dosa serta kemungkaran aku lakukan ...
Astagfirullah....
teruknya diriku...
jahilnya aku dalam mengenal dan mencari cintaMu Ya Allah ….
Mengapa aku gagal selalu …

Tuhanku..
kekasihku....
sedangkan aku tahu..
cintaMulah segala2nya buat

Diriku ..
tiada kecewanya bagi diriku..
malah kebahagian yang kau janjikan
berkekalan hingga ke akhir hayatku...

Ya Allah ..
mengapakah diri ini masih begini…
seolah tidak pernah sedar akan itu semua..
mengapa aku sedih tanpa cinta manusia di dalam diriku...
mengapa aku kecewa dengan cinta dunia …..
mengapa aku kecewa tanpa kasih sayang manusia pada diriku…
mengapa perhatian ku banyak pada itu…
mengapa aku perlu menangis kerana cinta,
mengapa tidak aku menangis khalwat dengan Mu Ya Allah …....
mengapa cinta dan kasih sayang makhluk yg mesti aku cari...

sedangkan aku tahu..
semua itu tidak menjamin apa2..
semua itu tidak memberi apa2..
tanpa redha Mu …
tapi
kenapa..
kenapa...
Ya Allah bantulah hambaMu ini...
buka kanlah hati ini untuk mencari cahaya dan berjuang kerana Mu Ya Allah…

Ya Allah,
susahnya...
susahnya melawan nafsuku ..
nafsu diriku ini….
aku menangis ,meratap dan merayu…..
mudahnya aku tewas….....
Ya Allah bantulah aku ..
hambaMu ini...
Aku lemah..
aku lemah ya Allah pada pertarungan nafsu...
aku lemah....
aduh pedihnya hati..
sedihnya diri..
tak reti menghargai kasih sayang dan pemberianMu...
aduh..

Ya Allah...
hatiku gelisah ..
hatiku resah..
kekadang terfikir apakah tindakan aku ini betul..
adakah begini yang Engkau kehendaki utk menuju jalanMu..
Ya Allah tapi hatiku sedih...
ya Allah..
sedih kerana melakukan semua itu..
redhaMu yang aku harapkkan

Ya Allah......
aku resah..resah..
setiap kali amalku berubah menjadi maksiat ya Allah....
aku gelisah,....
kadang2 tak mampu aku mengharungi semua itu...

ya Allah…..
payahnya...payah...

ya Allah….
aku tahu ..
aku sedar .....
tapi mengapa aku lakukan juga..
aku tahu punca gelapnya hati..aku tahu punca rosaknya jiwa,,
aku tahu dosa ,neraka dan pahala...
aku juga sedar ttg syurga.....
namun mengapa aku umpama tak pernah dikenalkan dgn semua itu...

mengapa..
wahai diri..
terus mahu di belenggu dosa?...
mengapa?...
masa terlalu suntuk…
untuk aku mengadu sesal ..
utk ku bertaubat sungguh…
entahkan esok entahkan lusa…
atau seminit dua….
Bila2 saja…
nyawa ini terlepas jua
Innalillah hiwainnailaihirajiunn..
semuanya hak Allah…....

ya Allah Berilah kekuatan…
berikanlah kesempatan…
tunjukkanlah cahaya Mu Ya Allah….
Ku pohon semua ini …
dengan diri yang hina disisi Mu ya Allah…
Amin ya rabbal alamin…..


Buat insan yang hina ini….

sedar cinta sebahagian nafsu semata…

kan ku lepaskannya jua setelah satu dua gagal ku pertahankan..

lara ku … Ya Allah


hasil lukilan .....sahibah seperjuangan..teha..

Comments

Popular posts from this blog

Pizza in his pocket

Mari menulis kembali

kata