Mari menulis kembali

last post 2015.. lama ...cukup lama untuk mengimbau memori luka... scroll kembali posting dulu... ada bahagia yang dipinjam sementara terselit di situ.. hari ini kita coret lagi.. sebab...hmmm.. tiada sebab ...hanya sekadar menulis untuk berkongsi... kata Allah, setiap dari kamu pasti akan aku uji...ujian itu peperiksaan untuk nilai keimananmu...kata Allah...Aku tidak akan memberati hambaku melainkan apa yang terdaya olehmu..kata Allah ..aku dekat ..aku dengar dan aku ada... boleh jadi apa yang kamu suka itu tidak baik bagimu, dan yang kamu tidak suka itu baik bagimu...itu semuanya simpanan rahsia allah dan allah pasti tahu yang paling baik untuk hambanya... Menurut kita, kita mungkin pernah menjadi manusia terbahagia ..dan seketika pula mungkin kita menjadi manusia paling berduka .... kerana kita semua manusia ..punya rasa..sedih, luka, kecewa, gembira , bahagia...semuanya bersilih ganti sampailah allah mengambil semula apa yang ia pinjam kan buat kita...dan waktu selepasnya itu yang akan kekal..samaada bahagia di syurga atau merintih selamanya disiksa di neraka. mari pujuk hatimu kerana aku juga berusaha memujuk hatiku..setiap rasa yang datang, setiap ujian yang menyinggah ...semoga ianya menjadi saham yang bernilai untuk bantu kita bahagia di sana ..buat hati yang tertanya tanya kenapa aku yang menderita...usaplah tanganmu, letak di dada, pujuk hatimu..ini tanda cinta dari sang pencipta ...bermonologlah dengan Al Khaliq yang memberi rasa... semoga setiap airmata yang jatuh, setiap dugaan yang mendatang, setiap perih yang singgah moga dikira sebagai pahala... moga bertemu lagi ...

Comments

Popular posts from this blog

Pizza in his pocket

kata