thabit qalbi ya Allah


oh diri...
Allah sedang berbicara denganmu tentang sabar dan ikhlas,Allah mengejutkanmu dari lena yang panjang,dari lalai yang berpanjangan..
oh diri..
lupakah kamu pada janji pencipta mu...
lupakah apa tugas mu...
sabarlah wahai hati...
redhalah dengan ketentuannya....

Ya Allah, Andai ini yang terbaik untuk ku, peliharalah aku dari perkara yang keji dan mungkar. Ameen.

kau yang mengciptakan cinta
dan kau jua yang menghampar bahagia
di ribaanmu terhimpun harapan
impian tulus setiap insan

kau yang mengutus duka
dan engkaulah yang mengirimkan hampa
namun,padamu jua diadukan
pelbagai keresahan dan tangisan

aku tahu,ini lah kasihmu
aku tahu,inilah cintamu
dan ku tahu,tiap yang terbaik untukku
tak semuanya yang ku mahu....

di celah hangat nafas yang terhela
ada dingin saat menyeru namamu
terarah segala ronta rasa
pada damainya dakapanmu..ya Allah..

Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari Mu
Kupasrahkan semua pada Mu

Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Ilahi Muhasabat cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu

YA ALLAH!
Berilah aku cintaMu
Dan cinta orang yang cintanya memberikan
manfaat kepadaku di sisiMu.

Ya Allah.
apa yang telah Engkau kurniakan kepadaku dari apa yang aku senangi,
maka jadikanlah ia kekuatan bagiku dalam hal yang Engkau senangi.

Ya Allah,
Apa yang Engkau hindarkan dariku apa yang aku senangi
maka jadikanlah ia lowongan bagiku untuk hal yang Engkau senangi

(Riwayat Tarmizi)

sesungguhnya Ya Allah,aku insan yang sangat lemah.Aku tidak mampu melawan godaan syaitan yang tidak pernah jemu,juga hambatan nafsu yang tidak pernah lesu.Ampunilah aku Ya Allah..berikanku kekuatan,kuatkan ku,tunjukkan aku jalan...ameen


Comments

Popular posts from this blog

Pizza in his pocket

tagged..!!..

Mari menulis kembali