my way so hard......





jalan ini...
kadang kadang terasa sukar untuk dilalui
ranjau nya penuh duri
membuatkan ku tak mampu untuk harungi
kekadang aku rasa kuat dan penuh semangat
kekadang aku rasa lemah selemahnya..malas menguasai..
kenikmatan bersenang - senang mengulit hariku...

jalan ke syurga itu memang penuh dengan duri ..
penuh dengan cabaran...
penuh dengan halangan....
jalan ke neraka pula penuh dengan kenikmatan..
kenikmatan dunia yang tidak kekal...
yang hanya sementara...
yang sering membuatkanku terlena...
membuatkanku senang.
tapi di akhirannya...

jalan yang penuh liku dan duri menjanjikan kenikmatan
yang bukan sementara
tapi kekal selamanya...

manakala jalan yang penuh nikmat itu,
nikmatnya akan hilang..
kesukaran yang berganti..
kesakitan yang akan mendatang..
nikmatnya tidak hakiki..
nikmatnya tidak kekal...
hujungnya berduri...
gelap.......

tapi ramai yang mengikut jalan yang menjanjikan nikmat sementara itu,
jalan yang luas itu,
jalan yang mudah itu..
jalan yang senang itu...
apakah mereka tidak tahu..
atau mereka tidak sedar..
atau mereka pura pura tidak mengerti..



oh tuhan...
ya rabbul izzati
ya rahman ya rahim
ya karim
engkau lah yang memerintah..
kau mengetahui sedang aku tidak mengetahui
padamu ku berserah
jangan biarkan aku tenggelam dengan nikmat sementara
jangan biarkan aku diulit mimpi yang hujungnya duri
ku serahkan segala urusanku kepadamu...

Comments

Popular posts from this blog

Pizza in his pocket

tagged..!!..

Mari menulis kembali