perjalanan...

dalam meniti kehidupan yang sukar...
akhirnya aku mula mengerti akan sesuatu ..
aku mula yakin seyakinnya akan hikmahnya peristiwa...
firman Allah itu pasti ...kalamnya tidak lagi dapat digoyahi...
kerna itulah yang realiti..Allah itu adil dan menciptakan...
tiap suatu yang Dia ciptakan dan aturkan baik atau buruk pasti ia berhikmah...

kerna ak dahulu tidak mengerti..
juga tidak mampu memahami..
dan tidak ingin mendalami...
maka ..aku menjadi hamba yang tidak mensyukuri.
aku sering mengungkiti apa yang tidak ku dapati dalam hidupku..
aku sering memandang perkara yang menghiasi insan di atasku..
jarang sekali aku menoleh ke belakang..jauh sekali menunduk ke bawah...

perjalanan ini tidak berhenti ..walau aku jatuh berjuta kali...
walau air mata ini mengalir di pipi..walau aku menjerit sekuat hati...
kehidupan tetap diteruskan ..walau tawa menghiasi..
walau suka menemani diri...walau gembira merangkumi hati...

aku...mula belajar untuk menoleh...menoleh,memandang dan merenung hikmah...
hikmah sesuatu perkara yang aku tangisi di kehidupanku...
aku merenung di sebalik luka...aku meneliti apa yang tersirat ditubir air mata...
Allah itu adil..."......yang baik itu tidak semestinya baik untukmu...yang buruk itu bukan semetinya buruk untukmu..Allah lebih tahu..."

belajarlah merenung hikmah kejadian tiap apa yang dianugerahkan..baik mahupun buruk..pasti ada sesuatu yang terselit buat kita...wahai hati..belajarlah mencintai diri...cintai Tuhanmu lebih dari segalanya..jangan tewas ..terus bangkit dan berdiri..jangan mudah tewas..perjuangan ini baru bermula di saat umurmu masih muda...

Cinta itu anugerah yang Esa,,,buat para hamba yang taat padanya...kejarlah cinta RABB...itu lebih bermakna..dan cinta sayapnya akan menjelma untuk menyempurnakan tuntutan agama...wallahualam

- hati yang berkata...-


Comments

Popular posts from this blog

Pizza in his pocket

tagged..!!..

Mari menulis kembali